بلوغ دختران و پسران

آموزشی.همه چی داره

بلوغ دختران و پسران

آموزشی.همه چی داره

بلوغ در پسر ودختر

بلوغ در پسران دیرتر از دختر دختران روی می‌دهد و معمولا سنین ده تا شانزده سالگی زمان بروز بلوغ جسمانی در پسران است. سرعت بلوغ نیز در پسران کمتر از دختران است و به همین دلیل دوران بلوغ و تکمیل نشانه‌های آن در پسران بیش از دختران طول می‌کشد .

نشانه‌های بلوغ در پسران که معمولا از آنها با عنوان صفات ثانویه جنسی نیز نام برده می‌شود، عبارتند از:

  • رشد بیضه، ترشح هورمونهای جنسی و افزایش تولید اسپرم
  • رشد آلت تناسلی
  • رویش موی صورت (ریش و سبیل)
  • رویس موی زهار در پائین شکم و اطراف اندامهای جنسی
  • رویش مو در زیر بغل و سایر بخشهای بدن
  • تغییر در صدا و کلفت شدن یا مردانه شدن آن
  • رشد بدنی و تغییرات جسمانی. 

*******************

         بلوغ در خانم ها

نخستین نشانه شروع بلوغ در دختران، قاعدگی است که از نه تا هجده سالگی آغاز می‌شود. بطور متوسط دختران برای نخستین بار در سن سیزده سالگی دچار عادت ماهیانه یا قاعدگی می‌شوند .

از نظر جسم، با رشد استخوانها و عضلات بدن بویژه استخوان لگن و نیز به دلیل رشد پستانها، جهش بلوغ در دختران به سرعت و در مدتی کوتاه قابل مشاهده‌است. افزایش قد معمولا تا هجده سالگی ادامه می‌یابد.

نشانه‌های بلوغ و یا صفات ثانویه جنسی دختران عبارتند از:

  • قاعدگی
  • رویش مو در اطراف اندامهای تناسلی
  • رویش موی زیر بغل
  • زنانه شدن صدا
  • افزایش و توزیع چربی در بدن  

 

حیاء امیرالمؤ منین علیه السلام

عقد امام على علیه السلام و حضرت زهراء علیهاالسلام در سال دوم هجرى واقع شد و لکن میان عقد و زفاف فاصله (یک ماه یا یکسال ) شد.

در این مدت عقد، على علیه السلام از شرم خود نام فاطمه علیها السلام را بر زبان نمى آورد و فاطمه علیهاالسلام نیز نام على علیه السلام را نمى برد تا یک ماه گذشت .

یک روز زنان پیامبر صلى الله علیه و آله نزد على علیه السلام رفتند و گفتند: چرا در زفاف فاطمه علیها السلام تاءخیر مى کنى اگر شرم دارى اجازه ده ما با پیامبر صلى الله علیه و آله صحبت کنیم و اجازه عروسى بگیریم ، ایشان اجازه داد.

چون همه زنان در حضور پیامبر صلى الله علیه و آله جمع شدند،ام سلمه عرض کرد: یا رسول الله اگر خدیجه زنده بود خاطرش به زفاف فاطمه مسرور مى شد و چشم فاطمه علیهاالسلام به دیدار شوهر روشن مى گشت . على علیه السلام خواستار زن خویش است و ما همه در انتظار این شادمانى هستیم .

پیامبر صلى الله علیه و آله نام خدیجه را که شنید آب در چشمش حلقه زد و آهى کشید و فرمود: مانند خدیجه کجاست ... بعد فرمود: چرا على علیه السلام از خود من نخواسته است ؟ گفتند: حیا مانع از گفتن او بود. بعد پیامبر صلى الله علیه و آله دستور داد مهیاى کار عروسى و زفاف على علیه السلام و فاطمه علیهاالسلام شوند

منبع: یکصد موضوع 500 داستان، سید على اکبر صداقت

چطور دل یه دختر و به دست بیاریم

نکته اول این که قوی ترین تکنیک های من هم شما رو تبدیل به یک جادو گر نمی کنه که برید هر دختری رو دیدید دو کلام دره گوشش بگید و مخش رو بزنید. ولی . . .
ولی کمکتون می کنه که هر روز در روابطتون موفق تر بشد. کمکتون می کنه بدونید چطوری با دختر هایی که پسربازه حرفه ای هستن برخورد بکنید . کمکتون می کنه کم کم یاد بگیرید که رفتار تون، گفتارتون، تن صداتون، حالت حهای چهرتون، حالت و ژست های بدنتون چه طور باشه که برای دختر ها دل پذیر باشه. شخصیتتون شخصیته یک آدم جداب بشه. کم کم. باید تجربه کنید . بهش فکر کنید و یاد بگرید و بشه جزیی از وجودتون. باید این تکنیک ها رو ماله خودتون بکنیدشون. غریبه نباشه براتون. حالا اگر همه ی این کارا رو کردید دیگه هر دختری رو که بخواید مخش رو می تونید بزنید؟! ''خیر''
پس همه این ها به چه دردی می خوره؟ به این درد که اگر دختری از شما خوشش اومد با رفتاره ناشیانه نپرونیدش و بتونید مخش رو بزنید. خبر خوب این که اگر به خودتون برسید و کارهایی که می گم رو بکنید و اون شخصیته جذابی رو که باید داشته باشید، تعداده دخترهایی که از شما خوششون خواهد اومد انقدر زیاد خواهد بودی که در تصمیم گیری که کدومو انتخاب کنید دچار مشکل خواهید شد. ولی حتما می تونید مخه رکسانا رو بزنید ؟ نه!
فهمیدید چی شد؟ امیدوارم دستتون اومده باشه.

دوم این که عزیزای من گیر به یه دختر خاص ندید. به چند دلیل: یک این که وقتی یه رابطه رو خراب کردید ، دیگه خرابش کردید. خیلی بعیده که بتونید درستش کنید. وقتی دختری از شما این تصور رو داشت که موجود ضعیفی هستید دیگه راهی براتون وجود نداره که 180 درجه رفتارتون رو عوض کنید و برید بگید نه من قوی هستم. دختر ها بسیار موجوداته با هوش و زیرکی هستن. تو دو دقیقه بلایی سرتون میارن که دوباره مثله قدیم رفتار کنید و می شوننتون سره حاتون. چون میشناسنتون و می دونن اینی که ادعا می کنید نیستید. هیچ و قت دسته کم نگیریدشون. اگر می بینید که به خواسته های شما تن میدن برای اینه که خودشون هم می خوان. یه جورایی حقیقت داستان اینه که اونا شما رو خر می کنن ولی کاری می کنن که فکر کنید شما خرشون کردید و التماس کنید برای چیزهایی که چه بسا خودشون بیشتر می خوان.
این تکنیک ها و مطالب رو وقتی می تونید ازش به بهترین نحو استفاده کنید که طرف جدید باشه و فرض رو بر این بگذاره که این رفتاری که می بینه خوده واقعی شماس. نه این که بدونه دارید از روی دستور عمل رفتار می کنید!
دوم این که دوروبرتون پر از دختره. خر نباشید. بی خود گیر ندید به یکی و فکر کنید آسمون سوراخ شده و فقط همین افتاده پایین. نه این خبرها نیست. مطمئن باشید دوروبرتون پر از دختره. پر از موقعیت های مختلف. صد مرتبه از اینی که فکر می کنید بهتر. این خبرها هم نیست که از این بهتر دیگه پیدا نمی شه. مطمئن باشد شما هم اونقدر ها که خودتون فکر می کنید بی عرضه نیستید و می تونید مخ دخترهای دیگه ای رو هم بزنید. نترسید . این ترس همون ترسه از ناشناخته هاس. دلتون می خواد به یه دختر گیر بدید چون براتون ایجاد اطمینان می کنه و می شناسیدش. راحت تر ه براتون . یا این که چون باهاتون دوست نمی شه، باعث میشه بخواید به هر ترتیبی که شده باهاش دوست شید. اشتباه نکنید. اگر این حرفو می زنم نگید این فقط از این دختره بدش میاد. یه روزی می رسه که خواهید فهمید که نباید گیره الکی به یه دختر بدید و وقتتون رو تلف کنید.

مولانا می گه: شش جهت است این وطن قبله در او یکی مجو / بی وطنیست قبله گه در عدم آشیانه کن

نمی دونم چرا، ولی دلم نمی خواد اشتباهاتی رو که من کردم شما تکرار کنید. نمی خوام به زمانی برسید که بگید ای دل غافل که من چه دورانه خوبی از زندگیمو الکی تلف فلان دختر کردم. هم شما لطمه خواهید خورد هم اون دختر. با دختر ها رو راست باشید . اگر واقعا نمی خواید باهاش ازدواج کنید به اسمه ازدواج نرید جلو. یا اگر اون ازدواج می خواد و شما نمی خواین باهاش صادق باشید و بهش بگید در شرایطی نیستید که به ازدواج فکر کنید. این جوری برای هر دو تون بهتره. یادتون باشه شما تو یه دریا هستید، زیره یه تخته سنگ شنا نکید و همش بگید این جا غیر از یه ماهی خانومی دختره دیگه ای پیدا نمی شه. دور و ورتون مملو از دخترهایی هست که فقط بخوان با شما دوست باشن. اگر فکر می کنید این طور نیست بگردید ببینید کجای کارتون می لنگه. من هم دارم همه ی تلاشم رو می کنم که شما بتونید ببینید کجای کارتون من لنگه.
سر جاتون درجا نزنید. اگر رابطه ای رو خراب کردید، ولش کنید و برید سراغ رابطه ی بعدی. اگر واقعا چیزی ته اون رابطه مونده باشه، این رفتارتون ممکنه باعث شه که دختره هم در شما مردونگی و فدرت احساس کنه و خودش بر گرده ، اگر هم نه این جوری برای هر دو تون بهتره.
یه سوال: شما تا کی مطالب این سایت رو خواهید خوند؟ تا وقتی که من چیزی برای یاد دادنه به شما داشته باشم، نه؟! روابط آدما هم همین طوره، وقتی قصد ازدواج در میون نباشه دو نفر تا وقتی با هم می مونن که چیزی برای دادن به هم داشته باشن. وقتی این جذبه و کشش از بین می ره و رابطه عادی میشه، مشکل ها شروع میشه، بهانه گیری ها شروع میشه. و رابطه ها قشنگی خودشو از دست میده، اونایی که ازدواج کردن مجبورن دنباله راهی باشن که اون قشنگی رو به رابطه برگردونه، اون تبادل قشنگه انرژی یا هر چیزه دیگه که می خواید اسمش رو بگذارید برگرده، این جاست که بچه پاش میاد وسط. شما که محدود به یک رابطه ی خاص نیستید وقتی می بینید هیچ کدومتون از رابطه اون چیزی رو که باید نمی گیرید به بهانه های احمقانه رابطتون رو نگه ندارید. بگذارید هر دو تون دوباره برق عشق رو بتونید تو چشم های یکی دیگه ببینید.


برگرفته

بلوغ دختران و پسران

بلوغ چیست؟

بلوغ دوره ای است که در طی آن، مشخصات جنسی ایجاد و اعضای تناسلی بالغ می شوند. در دختران، بلوغ وقتی فرا می رسد که تخمدانها شروع به ساختن تخمک رسیده نموده و ترشحات هورمونی داخل خون وارد می کند و یا [hide]در نزد پسران بلوغ هنگامی است که بیضه ها شروع به ساختن اسپرماتوزوئید نموده و ترشحات داخلی خود را وارد خون نماید. بلوغ در دختران خیلی زودتر از پسران فرا می رسد، دختران معمولا در سنین ۱۲- ۱۵ سالگی بلوغ می شوند. البته در کشورهای گرمسیر بلوغ در هر دو جنس کمی زودتر فرا می رسد و در کشورهای سردسیر بلوغ اندکی دیرتر می پیوندد. قبل از بلوغ مرحله ای به نام پیش از بلوغ [/hide]وجود دارد که تغییرات هنگام بلوغ انجام و سپس بلوغ واقعی فرا می رسد.


بلوغ در دختران :

در دختران، با شروع بلوغ هیپوفیز شروع به ترشح هورمون هایی می کند که تخمدانها را برای تولید هورمونهای جنسی زنانه یعنی استروژن و پروستژون تحریک می کنند. این هورمونها باعث ایجاد تغییرات فیزیکی و به دنبال آن تخمک گزاری و قاعدگی پیش می آید. آغاز بلوغ در دختران که توأم با قاعدگی همراه است به هنگام آغاز بلوغ تغییراتی در روحیه دختران پیش می آید به طوری که [hide]گاه محزون و گاه برعکس خوشحال است. در این موقع استخوانهای لگن رفته رفته بزرگ شده، ترشحات مخاطی در مهبل پیدا می شود. گلوی زهدان سرخرنگ شده و پستان ها بزرگ می گردند.

نوک پستانها راست و هاله سیاهی در پیرامونش پدید می آید. موهای زهار و زیر بغل شروع به رشد کرده و دستگاه تناسلی تغییر رنگ داده و تیره می شود و خلاصه اینکه اندام های آمیزشی نمو می کنند و در پی آن تمایل جنسی پدیدار می شود و برخی از دختران حالت شرم و حیائی مخصوص پیدا می کنند.[/hide] چربی در نواحی مخصوص از جمله سینه ها و ... پدیدار می گردد.


بلوغ در پسران :

زمانی که بلوغ در پسران آغاز می شود صدایشان کلفت شده و در صورت، زهار و زیر بغل موها رشد می کنند. [hide]برخی از پسرها حالت پرخاش جویی و عصبانیت پیدا میکنند و مانند دختران گاه غمگین و گاه خندان هستند. به هنگام بلوغ اندام های تناسلی خارجی رشد کرده و تیره رنگ میشود و در ادامه تمایل جنسی بوجود می آید [/hide]و احتلام را نیز به همراه دارد. 

                                                   http://www.patogh4u.net

                                                منبع: